torsdag, mai 31, 2007

Konen som ikke kunne lage mat


Det var en gang en kone som ikke laget mat,
Ikke var hun evneveik, og ikke var hun lat,
Hun kunne både støvsuge, sy og stryke klær.
Men når det kom til middag, var hun bare til besvær.

Og akk, hun hadde prøvet med kokebok og alt
Men hver gang hun forsøkte, var det noe som gikk galt
Nei, hun hadde ikke evnen til å lage middagsmat
Det eneste hun kunne, var å hakke litt salat.

En dag var hun bestemt på gjøre det med stil
Hun skulle lage kjøttkaker, med det som hørte til
Mamma var på tråden og det skulle bli så bra,
Om hun bare fulgte oppskriften og de råd som mamma ga

Hun var livredd for potetene og sausen var et kav,
og kjøttkaker med stil ble det ikke noe av,
men maten ble servert og som du sikkert nok forstår
Var det tårer på potetene og saus i hennes hår.

Nå gikk det noen uker før hun atter prøvde seg,
Hun ville lage pizza, men laget ikke deig.
Så hun kjøpte grandiosa, som så mange ganger før,
For hun ville lage mat, slik som andre koner gjør

Den første ble for rå og den andre den ble brent
Hva som skjedde med den siste, er faktisk ikke kjent,
Ja, konen hadde prøvet, og feilet nok en gang
Og det endte med at middagen ble spist på restaurant

Nå har du kanskje gjettet at den konen det er meg,
Om jeg ber deg hjem på middag, må du høflig takke nei
Nei, jeg kan ikke koke, jeg har frasagt meg den plikt
Men jammen er jeg god på å rable ned et dikt!

Victoria 31.05.07

9 kommentarer:

Lotte sa...

Dikt kan du! Veldig morsomt! :) Og det er jo veldig fint at du har en mann som er så flink til å lage mat, da! :)
Kos dere i kveld, favorittjentene mine! Jeg skal komme sterkere tilbake:)

Victoria sa...

Takk, takk! Gleder meg til livet etter 6.mai, da blir livskvaliteten litt bedre. SUPERLOTTE!

Anonym sa...

hehe.. Konge:)Hvordan står det til i Oslo for tiden? Mye god stemning?

Victoria sa...

Alltid god stemning her, vettu!!

Lilli Artisanat sa...

Du kan å koke appelsinjuice!

Anonym sa...

Hei, Ellen Marie! Jeg synes du er så artig! Leser bloggen din, jeg. Du vet sikkert at du skrev det diktet på bursdagen min....? 32. Håper vi ses i juni! Anna Marie. Dikt har vel egentlig större verdi en hjemmelaget mat..De varer ihvertfall lengre..

Anonym sa...

Hei, Ellen Marie! Jeg synes du er så artig! Leser bloggen din, jeg. Du vet sikkert at du skrev det diktet på bursdagen min....? 32. Håper vi ses i juni! Anna Marie. Dikt har vel egentlig större verdi en hjemmelaget mat..De varer ihvertfall lengre..

Anonym sa...

Hei Vic! Jeg leser også blogen din! Eneste casen er at jeg ikke har noe å lese på siden du ikke har oppdatert blogen på useriøst lang tid. Iverksett tilltak!

Lotte sa...

Oi, oi, oi.. ikke en eneste post i hele Juni. -og du har jo egentlig en del å blogge om, også!

Håper dere har en deilig ferie! Jeg er hjemme til 16.-17. Juli, så pling mæ ei melling (så scmelle æ dæ ut av fålkeregisteret), så kan vi laga litt kvalm og se på nye bissevoffen før jeg forlater byen:) Ja, jippi ja ja! :)